sâmbătă, 26 decembrie 2015

Salata de boeuf



Ingrediente:
● un piept de pui,
● 3-4 morcovi mari,
● 2 rădăcini de pătrunjel mari,
● 5-6 cartofi,
● o ţelină,
●un borcan mare de castraveţi muraţi,
● 500 grame maioneză,
● sare,
● piper,
● muştar.
Mod de preparare:
Legumele şi carnea se fierb în apă cu puţină sare şi după ce au fiert se scot şi se pun deoparte într-un castron. Dacă le mai lăsaţi în apă, se înmoaie prea tare şi salata iese moale. Până se răcesc, se pot tăia castraveţii cubuleţe şi se pun într-un lighean, bine storşi în pumn. La fel se procedează cu toate legumele, tăindu-le cubuleţele de aceeaşi mărime. Apoi, se dă carnea prin maşina de tocat şi se adaugă la legumele tăiate. S adaugă sare, piper, câteva linguri de muştar.
Se lasă deoparte şi se face o maioneză de aproximativ 500 de grame. Se adaugă 3/4 din maioneză în salată şi se amestecă bine. Dacă mai trebuie, se mai adaugă sare.
După ce totul este bine omogenizat, se aranjează pe platouri. Din cantitatea aceasta au ies 3 salate de mărime medie. Cu restul de maioneză puteţi decora platourile, împreună cu măsline, gogoşari sau ouă fierte
Salata de boeuf (pentru Craciun) - imagine 1 mare
Mod de preparare
Am spalat pieptul de pui si l-am pus la fiert intr-o oala . Am inlaturat spuma care s-a format.


Cand s-a fiert l-am scos si in supa rezultata am mai adaugat apa si am fiert si cartofii ,apoi morcovul impreuna cu mazarea.


Cat timp au fiert legumele si carnea am taiat castravetii si gogosarii cubulete si i-am lasat la scurs intr-o strecutratoare.


Cand toate legumele au fost fierte, le-am scos si le-am lasat sa se raceasca apoi le-am taiat cubulete (mai putin mazarea).


Maioneza :Am amestecat bine galbenusurile , am pus un praf de sare, si am omogenizat. Am inceput sa adaug cate putin ulei alternand cu zeama de lamaie . Am amestecat cu telul pana am incorporat tot uleiul .


Intr-u vas incapator am pus legumele si carnea, le-am amestecat si am asezonat cu sare si piper.


Am adaugat maioneza din care am oprit 2- 3 linguri pentru ornat, am omogenizat totul bine.


Am pus salata pe un platou si am imbracat-o cu restul de maioneza. Din fasii mici de castravete si gogosar am dat forma unei coronite de Craciun.

INGREDIENTE MAIONEZA DIN OU FIERT:

  • 2 galbenusuri de ou fiert tare
  • 2-3 linguri de apa rece
  • 150 ml. de ulei vegetal (de floarea soarelui, rapita etc)
  • 1 lingurita de mustar
  • sarepiper, zeama de lamaie pentru gust

PREPARARE MAIONEZA DIN OU FIERT:

1. Dupa cum v-am spus, pentru maioneza am folosit 2 galbenusuri de la ouale ramase de la Pasti. Atentie, ouale trebuie pastrate in frigider chiar daca sunt fierte. Daca fierbeti doua oua special pentru maioneza, inainte de a incepe prepararea ouale trebuie sa fie complet reci.


0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More