luni, 13 octombrie 2014

Prin ce au făcut la București, fanii maghiari m-au motivat în meciul cu Ungaria”


În vară, între Astra şi Măţel au avut loc discuţii legate de prelungirea contractului, care expiră vara viitoare. Totul ok şi firesc până acum. Apoi, patronul Ioan Niculae spune că Măţel a acceptat condiţiile clubului, după care s-a răzgândit. Măţel spune că aşa e la negociere, mai discuţi. Încă pare ok, problema parcă nu e mare, cele două părţi sunt în continuare pe aceeaşi direcţie. Brusc, însă, pietricica pe care o puteai opri cu un deget se transformă într-o avalanşă incontrolabilă.
În direct la tv, Ioan Niculae îl face nerecunoscător şi mincinos pe Măţel, după care-l exclude de la prima echipă. Jignit, jucătorul refuză apoi orice altă discuţie. Vine o ofertă de la Dinamo Zagreb, dar clubul nu o acceptă. Astra aduce încă un fundaş dreapta, aşa că Măţel, căruia nu i se permite să joace nici la echipa din Liga 3, se antrenează în continuare singur. Ruptura e acum definitivă. 
E genul acela de situaţie în care nici nu-ţi mai aduci aminte de la cine a plecat problema. Şi în care te întrebi la final cine şi ce a câştigat. Astra nu-şi foloseşte şi-şi poate pierde gratis jucătorul cu cea mai bună cotă de transfer, Măţel poate sta un an pe tuşă, iar naţionala nu are fundaş dreapta.
Până să fie exilat de Astra, Alex Măţel era titularul postului de fundaş dreapta la naţională. Bifase 13 selecţii, iar Piţurcă îl aşteptase şi când era accidentat, aşa cum îl aştepta şi acum. În locul lui a folosit soluţii de compromis. Improvizaţii, gen Papp, Tamaş sau Chiricheş, sau experimente precum Cristi Manea. Aşa cum va face şi acum.
Ce face Alex Măţel? Sâmbătă jucăm cu Ungaria şi nu avem fundaş dreapta.Ce să fac, foarte bine, mă antrenez în continuare de unul singur. Din păcate nu sunt şi eu acolo, mă voi uita la meci şi le ţin pumnii jucătorilor şi echipei naţionale.
Ne-ar fi prins bine un Măţel...Vă daţi seama, mi-aş fi dorit şi eu foarte mult să joc, dar s-a întâmplat ce s-a întâmplat. M-am uitat la meciul din Grecia şi mi-a plăcut foarte mult de Tamaş şi îmi pare foarte rău de el, că era o soluţie foarte bună acum.
Se vorbeşte de folosirea lui Chiricheş fundaş dreapta acum. Cum ţi se pare această variantă?Una foarte bună, el a mai jucat de multe ori şi la echipa naţională pe acest post, ultima oară în meciul cu Algeria, şi a făcut-o foarte bine.
În meciul cu Algeria parcă nu atât de bine...În general a făcut-o foarte bine şi sunt convins că se va descurca fără probleme.

„M-aş fi dus la meci, dar nu am mai prins bilete”

Ce facem cu Ungaria?Vom câştiga cu siguranţă. Şi, dacă vom lua şase puncte din această dublă, ne putem gândi că ne putem califica chiar de pe primul loc.
Te duci la meci?
Nu, că nu am mai prins bilete...
Tu ai fost titular în partida de anul trecut cu Ungaria. Cum a fost atunci?
A fost o presiune foarte mare pe mine atunci, eram la al doilea sau al treilea meci la naţională. Îmi doream foarte mult să joc bine şi, de aceea, nu am urcat prea mult pe faza ofensivă. Am încercat cât mai mult să-mi fac treaba în apărare.
L-ai avut adversar atunci pe Dzudszak. Şi acum, tot el pare principalul pericol.E un jucător foarte tehnic, bătăios, nu cedează niciodată. Asta mi-a plăcut foarte mult la el. Dar nu cred că va face faţă aici, cu atmosfera asta şi cu jocul echipei noastre din ultimul timp.

“Jucătorii maghiari au fost copleşiţi de atmosfera de pe Arena Naţională”

Se resimte atât de mult pe teren atmosfera de pe Arena Naţională?Cea mai frumoasă atmosferă pe care am întâlnit-o a fost aceasta, din meciul cu Ungaria. Bine, şi cea din barajul cu Grecia. I-am simţit şi pe jucătorii maghiari copleşiţi de atmosfera din tribune. Mă aşteptam la un randament mult mai bun al lor atunci.
Meciul cu Ungaria e unul special şi pentru jucători?Jocul cu Ungaria, nu ştiu, pentru toţi românii are o semnificaţie aparte şi ne dorim foarte mult să câştigăm tot timpul acest meci. A fost şi o ambiţie pe care fără să vrei o ai, doar ţinând cont că joci cu Ungaria. Mi-aduc aminte că eram pe la prânz, abia mă trezisem, şi mă uitam la ştiri. Şi vedeam ce fac ungurii prin Centrul Vechi şi aveam aşa, o ambiţie din aia, îmi doream foarte mult, parcă m-am ambiţionat şi mai mult să câştigăm meciul acela.
Cum ţi se par cele două echipe faţă de partida de anul trecut? Victor Piţurcă spunea că ei au scăzut, iar noi am crescut.Sunt de aceeaşi părere. Am văzut şi meciul lor cu Irlanda de Nord şi cred că suntem superiori. Avem şi un atu moral în faţa lor, acasă la ei nu am pierdut, aici am câştigat cu 3-0, de o manieră clară.
Cum a pregătit Victor Piţurcă acel meci?
Are această calitate, tot timpul ştie, în funcţie de adversar, cum să te motiveze mai bine. Fie că joci împotriva unei echipe mai puternice, fie a uneia mai slabe, ştie cum să te motiveze.
Crezi că va pleca după aceste două meciuri?
Nu cred. A început cu dreptul această campanie şi are şanse reale de a merge la EURO 2016, cred că va rămâne.

“Sânmărtean poate aduce ceva special naţionalei”

De la Astra sunt doi fotbalişti convocaţi, Silviu Lung şi Enache. Ai vorbit cu ei?
Nu, dar mă bucur pentru ei. Mai era şi Budescu, dar am înţeles că e acum cu nunta...
Nu pare ciudat să refuzi o convocare la naţională la un asemenea meci din cauza unei nunţi?
Nu ştiu, probabil că nu s-a gândit că o să fie în vederile naţionalei atunci când a programat-o...
La naţională e, în schimb, Sânmărtean, convocat după trei ani. Poate aduce un suflu nou, special, echipei?
E un jucător foarte, foarte bun. Are nişte calităţi excepţionale. Păcat de vârsta pe care o are. Că la ce face pe teren e formidabil. Cu siguranţă că va aduce ceva în plus, că el tot timpul aduce la orice partidă a Stelei, sau când era la Vaslui, mereu aducea ceva special.
Cât de rău îţi pare că nu vei juca şi tu?
Mi-aş fi dorit enorm să fiu acolo, la naţională, să joc. Dar asta e... Cu siguranţă, dacă voi pleca la vară şi voi juca bine acolo unde mă voi duce, voi reveni.

“Am avut ofertă să plec în vară, dar Astra nu m-a lăsat”

Nu e posibil să pleci mai devreme, la iarnă?Nu cred. Odată ce nu am plecat acum, în vară, pe o sumă ok, nu cred că voi pleca acum pe o sumă şi mai mică. Am venit cu o ofertă clară, scrisă, pentru a aduce bani acestui club, pentru că au avut grijă de mine patru ani cât am stat, chiar s-au purtat foarte frumos cu mine, nu am ce să le reproşez.
De ce nu ai plecat?
Nu m-au lăsat cei din conducere. Probabil că nu a fost suma suficient de mare... Deşi nu mai jucasem de două-trei luni, eram trimis să mă antrenez pe la Ploieşti.
Mai e, totuşi, cale de împăcare între tine şi Astra?Eu am spus, dacă voi fi chemat să joc, eu am contract cu ei şi mă voi duce cu cea mai mare plăcere. Şi voi da totul pentru echipa cu care sunt sub contract. Dar dacă ei au considerat că nu mai au nevoie de mine pentru că nu mi-am prelungit contractul, acum nu mai e problema mea.
Patronul Ioan Niculae afirma că mingea e acum la tine.Mingea e la mine doar dacă semnez... Dacă nu semnez, nu mai e nimic la mine. Dacă aş prelungi contractul, probabil că m-ar primi la echipă. Aşa, ţinând cont că nu vreau să-l prelungesc, dar mai am un an contract şi vreau să joc, mingea e la ei.

“După ce am fost înjosit la televizor, nu mai pot accepta niciun fel de ofertă”

Cum e până la urmă situaţia? Ioan Niculae spunea că v-aţi înţeles iniţial asupra condiţiilor de prelungire a contractului, iar apoi tu te-ai răzgândit, lucru care l-a deranjat.Într-o negociere sunt mai multe chestii. În care tu ai voie să ceri mai mult, sau tu să ceri, altul să lase. Era vorba de o mică problemă, spun eu. Şi, probabil, dacă s-ar fi vorbit frumos şi nu s-ar fi întâmplat ce s-a întâmplat, eram şi acum acolo. Dar după ce mi s-a făcut şi am fost înjosit în asemenea hal la televizor, vă daţi seama că n-am mai putut să accept niciun fel de ofertă.
Cu Victor Piţurcă ai vorbit? Spunea că a încercat o mediere între tine şi patronul Niculae.Am vorbit cu dânsul, mi-a explicat toată situaţia. A vorbit şi cu domnul Niculae, dar după ce am fost jignit, nu am putut să mă mai întorc niciodată înapoi. Era o oportunitate foarte bună şi pentru mine să continui să joc la echipa naţională, să devin un jucător de bază, dar acum, dacă asta s-a întâmplat...

“Steaua? Nimic nu e exclus, depinde de ce se va întâmpla în iarnă”

Vrei să pleci doar afară, sau iei în calcul şi o ofertă din ţară? Ştiu că Steaua era interesată de tine. E exclusă această variantă?Nu e exclus nimic în viaţă, de ce să fie exclus? Acum depinde de ce se va întâmpla în iarnă. Atunci am dreptul doar de a semna, nu şi de a pleca. Iar până în vară mai e mult.
Cât de mult te-a afectat toată această situaţie?Sincer, în prima lună am avut probleme. Vedeam în presă cum mai toată lumea dădea în mine. Dar acum nu mai am, deja mi-am intrat în mecanism şi a devenit o obişnuinţă să mă duc în fiecare zi să mă antrenez singur. Din păcate, doar mă antrenez. Pentru că nu am drept de joc, nici măcar la Liga 3, unde mi-am exprimat intenţia de a juca, dar nu sunt lăsat să joc nici acolo...
Nu mai e loc de nicio discuţie cu domnul Niculae? Dacă te sună?Ce aş putea să discut cu dânsul? Să mă întorc la echipă să joc pentru Astra? Da, m-aş întoarce cu mare plăcere, dacă pot să ajut echipa. Dar altă discuţie, de a semna şi prelungi contractul, nu.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More