marți, 2 septembrie 2014

Mățel a scăpat de chinul astral!

 A semnat cu o forță a Croației

Alexandru Mățel (25 de ani) poate juca fotbal, din nou, după un an! Fundașul dreapta, ultima dată la Astra, a semnat un contract pe 4 ani și jumătate cu Dinamo Zagreb.

Mățel a explicat calvarul prin care a trecut. ”Da, când am decis să nu semnez un nou contract și vreau să merg la Dinamo, șefii Astrei au declarat că nu voi mai juca. Din acest motiv, mă bucur că m-am transferat în această iarnă și nu a trebuit să aștept expirarea contractului, la vară. Tot timpul m-am antrenat și eu sunt gata, dar, desigur, atunci când nu joci, se simte. Cred că voi ajunge rapid la nivelul de pregătire necesar”, a spus Mățel.

Zoran Mamici, antrenorul care este director sportiv și fratele patronului, se bucură că Mățel a venit din această iarnă.  ”L-am urmărit mult timp și când ne-am dus să-l aducem, nu ne-am gândit la modul “dacă o să-l aducem”, ci “atunci când îl vom aduce.” Sunt fericit că echipa a reușit să-l transfere în această iarnă, pentru a ne ajuta deja în acest sezon”.

”Sunt foarte fericit să vin la Dinamo, despre care știu multe lucruri și am auzit numai cuvinte de laudă. După mai mulți ani la Astra, am simțit că e timpul să fac pas înainte și, atunci când am aflat de interesul lui Dinamo, nu m-am îndoit deloc și imediat mi-am spus: <<Vreau la Zagreb!>>. Dinamo este un club mare, câștigă în mod constant trofee în fiecare an, joacă în competițiile europene și sper să ajut noul meu club pentru a obține cele mai bune rezultate”, a declarat noul fundaș dreapta al lui Dinamo, după semnarea contractului, pentru site-ul oficial al clubului.


Alexandru Matel, sanse mari sa plece de la Astra >> Fundasul stinga si-ar putea infrunta actuala echipa in Europa League! 

Trimis la echipa a doua din cauza faptului ca nu doreste sa-si prelungeasca intelegerea, Alexandru Matel (24 de ani) ar putea pleca in aceasta vara in cele din urma de la Astra. Fundasul stinga este dorit la Dinamo Zagreb si astfel ar putea infrunta Astra in grupele Europa League.Campioana Croatiei l-a dorit insistent si pe Latovlevici, insa cei de la Zagreb nu s-au inteles cu oficialii Stelei, asa ca s-au reorientat.

Dinamo Zagreb a trimis o ofertă de 500.000 de euro, însă giurgiuvenii şi-ar dori ceva mai mult. Croaţii aşteaptă răspunsul pînă mîine

Croaţii anunţă că Dinamo Zagreb vrea să-i transfere pe Măţel şi Yazalde. Cei doi sunt evaluaţi împreună la 4 milioane de euro

Dacă va ajunge la Dinamo Zagreb, Mățel îi va face concurență lui Ivo Pinto, jucător pe care Dinamo Zagreb l-a transferat de la CFR Cluj pentru 3 milioane de euro.
Campioana Croației l-a curtat în această perioadă și pe fundașul Stelei, Jasmin Latovlevici, dar afacerea a căzut.
Alexandru Măţel (24 de ani), unul dintre cei mai importanţi jucători din angrenajul Astrei, nu se mai află în relaţii cordiale cu clubul giurgiuvean.  După ce a refuzat prelungirea contractului cu Astra, care-i expiră în acest an, Măţel a fost exclus din lot.  La sfârşitul lunii trecute, patronul Ioan Niculae a declarat că fundaşul se pregăteşte separat de echipă.    "Mă deranjează situaţia lui Măţel, păcat că un jucător atât de valoros nu joacă pentru echipa lui, eu am spus-o şi o mai spun, cel care poate să rezolve problema foarte simplu este domnul Niculae. Eu am încercat să fac o mediere, însă problemele sunt mai delicate şi nu vreau să forţez eu nota pentru că poate îmi aud vorbe. Cred că domnul Niculae e bucuros după această Supercupă câştigată şi poate să rezolve problema", a spus Piţurcă, la Dolce Sport. Patronul Ioan Niculae, atac dur la jucător Ioan Niculae pare însă decis să-l penalizeze pe jucător. Patronul Astrei l-a atacat dur pe fundaş, la declaraţiile de la finalul Supercupei. "Nu ştiu cine e Măţel. Cred că este un jucător care a stat un an şi opt luni la noi, a fost şi s-a operat în Germania, Italia, Turcia pe banii acestui club, l-am luat din B şi am făcut jucător de naţională din el. El cu Astra nu mai are nicio şansă. M-a minţit duminică, a zis că semnează luni, iar luni îmi spunea că nu are pix. Marţi, că e la Constanţa, iar miercuri pleacă cu echipa în cantonament. Normal că l-am adus înapoi. El un an şi ceva cât mai are contract cu Astra va sta şi va face pregătire conform regulamentului UEFA în vigoare. Pur şi simplu se va antrena de două ori pe zi", a spus Ioan Niculae.   Deşi n-a făcut parte din lotul Astrei, Măţel a fost prezent pe "Arena Naţională" şi a declarat, la DolceSport, că "va suporta consecinţele" gestului său.   Astra Giurgiu, deţinătoarea Cupei României, a câştigat Supercupa României, după ce a învins, vineri, pe Arena Naţională, scor 6-4, în urma executării loviturilor de departajare, campioana Steaua Bucureşti. La finalul timpului regulamentar, scorul a fost egal, 1-1.  13 selecţii în naţionala României are Măţel, care a debutat sub tricolor în 2011. La Astra evoluează din 2010 (59 de meciuri şi patru goluri)

Doi dintre jucătorii convocaţi de selecţionerul Anghel Iordănescu pentru amicalul cu Italia, Alexandru Măţel şi Vlad Achim, sunt constănţeni. Mai mult, au crescut fotbalistic împreună, fiind coechipieri, cu ani în urmă, la grupa de juniori născuţi în anul 1989 de la FC Farul.

Fundaşul dreapta Alexandru Măţel (de la Dinamo Zagreb) şi mijlocaşul central Vlad Achim (de la FC Viitorul), ambii în vârstă de 26 de ani, au fost formaţi la clubul constănţean de antrenorul Lucian Marinof, a cărui grupă 1989 era una redutabilă pe plan naţional, cucerind titluri şi medalii. Măţel şi Achim s-au remarcat de mici ca lideri. Marinof are satisfacţia deosebită ca, din acea generaţie a sa, doi jucători să fie acum la Naţionala mare a României (Măţel jucând şi în străinătate), iar alţi doi, Constantin Mişelăricu şi Alexandru Grigoraş, să ajungă şi ei în Liga 1.
 
În prezent antrenor coordonator la Academia Farul, Lucian Marinof l-a remarcat pe Alexandru Măţel pe când tehnicianul se ducea la terenurile de la Complexul Sportiv „Badea Cârţan“ din Constanţa, unde aveau loc nişte meciuri. Puştiul locuia în zonă şi se juca cu mingea într-o parcare. „Bătea balonul la perete. După două ore, când am plecat de la «Badea Cârţan», băiatul era tot acolo!“, povesteşte Lucian Marinof, care a descoperit cu plăcere că Alex era prins cu totul de ceea ce făcea şi părea vrăjit de mingea de fotbal. Nimic în jurul său nu mai conta şi nimic nu părea să-l tulbure. Erau doar el şi balonul. Mort după fotbal, băieţelul se dusese la o echipă, ITC, care avea stadionul la baza sportivă din apropiere şi unde îl pregătea Virgil Stoian, primul său antrenor. În acea perioadă, Lucian Marinof lucra la formarea grupei 1989 a Farului, la care l-a adus şi pe Măţel. Totodată, în acel grup l-a inclus şi pe Vlad Achim, şi el născut în 1989. Acesta era deja în curtea „marinarilor“ şi se pregătea la echipa 1988, sub comanda lui Constantin Gârjoabă.

A alcătuit o echipă tare de tot 

Marinof a alcătuit o echipă foarte bună, care avea să se remarce inclusiv pe plan naţional şi internaţional. Pe lângă Măţel şi Achim, mai făceau parte din lot fotbalişti precum Alexandru Grigoraş, Constantin Mişelăricu, Ionuţ Călin, Calagi Dincă, Bogdan Boritz, Ionuţ Lupu, Cristian Ţarălungă, Răzvan Pascale, Iancu Nane sau Cosmin Negoescu. „Măţel şi Achim s-au remarcat de mici, dovedind certe calităţi de lideri. Caracterul lor frumos, ambiţia şi virtuţile fotbalistice i-au dus unde sunt acum, la echipa naţională. Au fost împreună la toate competiţiile, începând cu cele de sală şi terminând cu întrecerile de pe teren mare“, arată Lucian Marinof. Cei doi au ieşit în evidenţă inclusiv la turneul mondial al Cupei Danone, a cărei fază pe ţară Farul a câştigat-o.
 
Cu Măţel şi Achim printre oamenii de bază şi remarcaţi permanent, grupa 1989 de la Farul a disputat şi două finale consecutive de Campionat Naţional (pe teren mare), ambele fiind pierdute însă (la Mogoşoaia, cu Pro Luceafărul, scor 2-3, şi la Constanţa, cu FC Braşov, la penalty-uri).

Măţel a fost căpitanul Farului 

Măţel şi Achim au urcat treptele în carieră, însă, dintre cei doi, numai Măţel a ajuns să joace şi la echipa mare a Farului. Vlad Achim nu a beneficiat de această şansă. Măţel a evoluat la prima formaţie a „marinarilor“ şi în Liga 1, şi în Liga a 2-a, purtând şi banderola de căpitan. Alex a debutat în primul eşalon la numai 16 ani, în ultima etapă a campionatului 2005/2006, în partida CFR Cluj - FC Farul 3-0. Timp de două sezoane (2007-2009), Farul l-a împrumutat la Delta Tulcea, în eşalonul secund, iar în 2010, Alex s-a transferat la Astra Giurgiu, unde a petrecut cinci ani. În prezent, joacă la echipa croată Dinamo Zagreb, fiind titular, ca fundaş dreapta, inclusiv în Liga Campionilor. La echipa naţională, are deja 13 meciuri, fiind selecţionat în premieră acum patru ani. În vara anului trecut, fotbalistul s-a căsătorit cu Cristina, o tânără din Constanţa alături de care trăieşte, de mulţi ani, o frumoasă poveste de dragoste. „Ne ştim de mici, am copilărit în acelaşi cartier“, spune Alexandru.

Şi Victor Piţurcă l-a chemat pe Achim la lot

Vlad Achim a ajuns în sezonul 2007/2008 la Ceahlăul Piatra Neamţ, după ce evoluase şi la CSO Ovidiu. Încet-încet, a reuşit să se impună la clubul de la poalele Pietricicăi. De la echipa a doua, a trecut la prima formaţie, ca junior în teren. A promovat în Liga 1 cu Ceahlăul şi a devenit căpitanul echipei şi piesă de bază, înscriind goluri importante în meciurile din primul eşalon. La prima echipă a nemţenilor, a jucat şapte ani, debutând în sezonul 2008/2009. Pe când era selecţioner, Victor Piţurcă l-a chemat şi el la lot, în toamna anului trecut, iar acum şi-a îndreptat privirile spre mijlocaşul constănţean şi Anghel Iordănescu, în urma evoluţiilor reuşite ale lui Vlad de la FC Viitorul, echipă la care joacă din acest sezon.

L-a dorit şi Kuban Krasnodar 

„Sunt de şapte ani şi jumătate plecat de acasă şi este un moment bun să revin la Constanţa“, declara Achim, în vară, după transferul la FC Viitorul. Mijlocaşul de 26 de ani a fost şi în atenţia lui Dinamo (propus de mai mult timp de Marinof), dar şi a formaţiei ruse Kuban Krasnodar. „Mă bucur mult pentru Vlad. A trecut printr-o perioadă grea anul trecut, când a avut o accidentare foarte gravă la genunchi, la ligamente. Acum e într-un progres constant. Joacă foarte bine şi suntem mulţumiţi de randamentul său. E un jucător foarte inteligent, care pasează excelent. Ne ajută să creştem şi să jucăm mai bine“, a declarat la Dolce Sport Gică Hagi, managerul tehnic al FC Viitorul.

Marinof are tricoul lui Măţel de la meciul României cu Andorra 

„Am urmărit traseul lui Achim de când a plecat de la Constanţa şi m-am interesat mereu de el, ca de altfel şi de Măţel şi de alţi foşti jucători de-ai mei. Spre satisfacţia mea, din fosta echipă de juniori 1989 a FC Farul, doi jucători (Măţel şi Achim) au ajuns la Naţionala mare a României, iar Mişelăricu (acum la FC Viitorul) şi Alexandru Grigoraş (în prezent la FC Farul) au şi ei meciuri în Liga 1, cu mai multe echipe. E mai rar ca, dintr-o generaţie, patru jucători să ajungă la un nivel ridicat, precum primul eşalon intern, şi foarte ridicat (Liga Campionilor, cu o echipă din străinătate). Am ţinut legătura şi vorbesc curent şi cu Măţel, şi cu Achim. Cu Vlad m-am întâlnit recent şi am discutat o oră. Eu le cer tricouri de la echipele unde sunt acum tuturor foştilor mei elevi. Am primit şi de la cei doi. Măţel mi l-a dăruit inclusiv pe cel oficial de la meciul România contra Andorrei“, arată Lucian Marinof.







0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More